Artykuł sponsorowany

Jak wykorzystać szkolenia dla pracowników, aby ich zmotywować?

Jak wykorzystać szkolenia dla pracowników, aby ich zmotywować?

Dobry lider musi zadbać nie tylko o sprawnie wykonywaną pracę zespołu, ale także motywację jego członków. Pracodawca może ją rozbudzić poprzez szkolenia dla swoich pracowników. Można znaleźć je w wielu ośrodkach pomagających kwalifikować kadrę każdego działu. Na rynku jest ogrom propozycji, które pomagają rozwijać zarówno umiejętności twarde, jak i miękkie, a do tego ułatwiają integrację.

Jakie szkolenia dla pracowników można wybrać?

Zależnie od tego, jakie zadanie ma w firmie pracownik, należy wysłać go na inne szkolenie. Część kadry powinna podszkolić się w pracy z programami, innym nie zaszkodzi nauka obchodzenia się z klientem. Na rynku panuje wyraźne rozróżnienie na szkolenia z zakresu:

  • kompetencji twardych – skupiają się one na praktycznych umiejętnościach, pracy przy maszynach czy ze specjalistycznymi programami,

  • kompetencji miękkich – dotyczą pracy z ludźmi i indywidualnych zdolności pracowników.

Szkolenia dla firm można zamówić na wyłączność. Firma je organizująca dostosowuje program do wymagań pracodawcy i skupia się na rozwoju dokładnie takich umiejętności, jakie oczekiwane są od pracowników uczestniczących w kursie.

Czy i jak szkolenia przydają się pracownikom?

Wielu pracodawców błędnie zakłada, że płacenie za szkolenia to wydawanie pieniędzy na coś, co nie przynosi im zysków. W rzeczywistości jednak jest to inwestycja w pracownika. Zwraca się ona w postaci:

  • lepszej atmosfery w zespole,

  • wyższych kwalifikacji pracowników, a więc ich wyższej wartości na rynku pracy,

  • lepszej jakości wykonywanej pracy,

  • szybciej wykonywanej pracy,

  • większej samodzielności pracowników,

  • podnoszenia standardów w miejscu pracy.

Nieocenione znaczenie ma także wzrost motywacji pracowników. Kiedy widzą oni, że pracodawca w nich inwestuje, są bardziej skłonni wykonywać dla niego obowiązki, czują także, że ich praca ma znaczenie i że są za nią doceniani.

Pracownicy nie wyniosą wiele ze szkolenia, jeśli nie będzie ono przeprowadzone rzetelnie. Dlatego wybierając konkretne propozycje, dobrze jest sprawdzić oferty doświadczonych ośrodków, takich jak Vademecum – Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.. W ich ofercie można znaleźć różnorodne opcje skupiające się na wielu aspektach pracy, jak obsługa klienta, handel czy współpraca z zespołem. Ważne jest także, w jakiej formie będzie się odbywało szkolenie. Wydarzenia online mogą być tańsze, ale nie angażują pracowników, przez co nie wyciągają oni z nich zbyt wiele wiedzy. Praca ze szkoleniowcem twarzą w twarz może skłonić do lepszego działania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.