Jak się nauczyć języka angielskiego? Skuteczne metody!

Jak się nauczyć języka angielskiego? Skuteczne metody!

Jak się okazuje, tylko 30% Polaków zna język angielski w stopniu komunikatywnym. Chcesz się nauczyć języka lub poprawić zdolności komunikacyjne? Poznaj popularne metody nauki języka angielskiego! Dowiedz się, od czego najlepiej zacząć naukę. Czy należy najpierw wykonać test poziomujący? Czy warto zadać sobie pytanie, do czego jest potrzebny język? Sprawdzamy!

Określenie celu i poziomu języka angielskiego

Dobrze przed rozpoczęciem nauki określić jej cel. W ten sposób łatwiej Ci będzie dobrać odpowiednią metodę nauki. Zadaj sobie pytanie, jak w przyszłości będziesz używać języka angielskiego. Czy chcesz mieć językowy certyfikat? Czy potrzebujesz pisać e-maile do klientów? Albo może chcesz się porozumiewać w zwykłych sytuacjach? Dobrze jest także określić swój poziom dzięki testowi. Pozwoli on na efektywną naukę bez frustracji czy zagubienia.

Zasady szybkiej nauki języka angielskiego

W efektywnej nauce pomoże dostosowanie się do następujących zasad:

  • systematyczności,
  • otaczania się językiem,
  • realnych celów i braku porównywania się z innymi,
  • zaufaniu do nauczyciela,
  • nowoczesnych technologii,
  • stereotypów,
  • rzetelnej pracy.

Metoda Callana

Metoda Callana została stworzona w latach 60. przez Robina Callana. Skupia się na konwersacji. Nie jest ona jednak naturalna. W trakcie nauki uczniów pyta się na wyrywki. Oni za to muszą udzielić jak najszybszej odpowiedzi. Powinni tego dokonać bez namysłu. Nie budują przy tym samodzielnie zdań, ale ćwiczą i używają wyuczonych wzorów. Lekcje prowadzone są tylko w języku angielskim. Materiał powtarza się wiele razy. Błędy poprawia się przez nauczyciela. Uczniowie nie robią także żadnych notatek podczas zajęć.

Tworzenie listy ważnych słów

Na początek gramatyka w angielskim nie jest tak ważna jak nauka 1000 najczęściej używanych słów. Są to hasła, które ułatwią komunikację czy porozumienie. Zapewne zdarza Ci się w trakcie czytania zaznaczać większość słówek i ich uczyć. Niepotrzebnie. Zamiast tego podziel je na:

  • przydatne i bardzo ważne,
  • ciekawe formy,
  • słowa mniej konieczne, ale przydatne.

Naklejanie kartek i nauka słów z użyciem w zdaniach

Na kartkach zapisz nowe słówka i rozklej je w swoim otoczeniu. Przykładem może być lampka na biurku, na której możesz nakleić napis „a table lamp”. Dobrze też, abyś uczył się słów poprzez używanie ich w zdaniach. W ten sposób nauczysz się nie tylko rozumieć wypowiedź, ale również szybciej zaczniesz używać danego słowa w przyszłości.

Powtarzanie na głos i oglądanie filmów

Po opanowaniu słownictwa czy zdań najlepiej powtarzaj je na głos. W ten sposób nie tylko je zapamiętujesz, ale także ćwiczysz odpowiednią wymowę. Skuteczniejsze od powtarzania w pamięci jest mówienie na głos.

Inną formą nauki języka angielskiego może być oglądanie filmów czy seriali z oryginalnym językiem i napisami. Sprawdzi się to także w przypadku słuchania muzyki i śledzenia tekstów piosenek. Dzięki temu opanujesz:

  • konstrukcje słowne,
  • intonację,
  • wymowę,
  • gestykulację.

Jeśli chodzi o język angielski dla dzieci mogą się one uczyć języka poprzez bajki.

Nauka angielskiego w domu czy w szkole językowej?

Niezależnie od poziomów języka angielskiego możesz się go nauczyć samodzielnie w domu. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z oferty szkoły języków obcych, które mogą być wówczas indywidualne. W innym przypadku nauka przebiega w grupie. Dobrym wyjściem są aplikacje na telefon, które umożliwiają naukę słownictwa w każdej chwili. Do zalet nauki w szkole językowej zalicza się opieka doświadczonych i wykwalifikowanych lektorów. Zwykle program nauczania przygotowuje metodyk. Nowoczesne techniki nauki powinny być wyznacznikiem do wyboru. J. angielski dla początkujących można także przebyć przez Internet. Możliwa jest przy tym nauka przez zabawę dla dzieci. Na kurs składają się:

  • ilustracje,
  • testy w ramach podsumowania,
  • liczne przykłady.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.